Positivitet - Hvorfor?

Positivitet er svært

Positivitet er stik imod vores natur!

Team spirit, samarbejde - positivitet er svært - foredragsholder Carsten Sommerskov har redskaber der virker. Gennem utallige generationer, gennem tusinder af år har vi som mennesker ligesom alle andre dyreracer overlevet, fordi vi var negative. For at overleve skulle vi være på vagt og på udkig efter alt det negative. "Hvad er der galt?" Hvad nytte var det til at glæde sig over en smuk blomst, hvis man samtidig blev flået af en bjørn, man ikke havde hørt nærme sig. Det nyttede ikke noget at tænke på, at nu kom vinteren snart, men det gik jo nok, den blev sikkert mild, så hvorfor samle forråd.
Uden at være fundamentalt negative eksisterede vi ikke som race. Så negativitet er lagret gennem årtusinder dybt i vores gener. Det betyder, at når vi bestemmer os til at være positive, er det noget, vi kommer til at træne resten af livet. Positivitet skal altså trænes.

Alt i alt: Negativitet kan være positivt.

MEN kun i nogle situationer. I et moderne samfund har vi som oftest ikke brug for al denne negativitet, bortset fra at sikre arbejdspladsens overlevelse og få rettet fejl og mangler, men at overleve, er ikke noget vi konstant behøver tænke på.
Den sure chef, medarbejder, kollega eller samarbejdspartner der fokuserer på alt det, der er galt, får ikke et godt liv. "Find fem fejl" er hyggelige opgaver i et kulørt magasin – men i en moderne verden er personer, der lever som om, det var formålet med livet oftest ikke dem, der skaber positivitet, succes og et godt samarbejde.
Negativitet kan være særdeles positivt i situationer hvor det gælder løsning af problemer der truer vores arbejdsplads eller relationer
Positivitet skal trænes - lad en dygtig foredragsholder med over 20 års erfaring hjælpe jer med at styrke samarbejdet


Negative tanker og handlinger eller manglende handlinger har reddet mange arbejdspladser fra døden; Men også dræbt mange initiativer. Walt Disney måtte besøge 103 banker for at låne til Disney World, Sylvester Stalone gik fra filmselskab til filmselskab for at sælge "Rocky" med sig selv i hovedrollen.
Hvor mange kunder, medarbejdere og samarbejdspartnere har negativitet skræmt væk? Hvor mange muligheder for vækst og fornyelse er gået til spilde? Hvor meget samarbejde har ikke lidt under det?
 

I kender jeres behov.
Vi ved hvordan det gøres.

Få et uforpligtende tilbud.
Ring eller skriv til os